Lina Morgado
Experiências Académicas
Pessoas, Contextos e Experiências Académicas
Biografia - Publicações - Início

Contextos e Experiências

  •  Co-autora dos Conteúdos do ETUTOR PUZZLE [Ferramenta Web Interactiva para Tutores Online]

  • Co-autora do Design do curso ONLINE TUTORING

  • Projecto @DULINE: Tutoring Adults Online [Socrates Programme, Grundtvig 1, European Cooperation Projects in Adult Education]

  • Projecto de Investigação Psicologia e Pedagogia da Educação Online, Centro de Estudos em Educação & Inovação

  • Projecto MUMLIB [Multimedia Methodologies in Libraries]

    • CD-ROM Wordsmiths: co-autora do storyboard

     

    © MUMLIB 1995

  • Concepção e desenvolvimento de uma aplicação hipertexto para formação de professores, psicólogos e outros educadores: A Construção do Número na Criança em Jean Piaget.

       

© Lina Morgado 1993   

 

Pessoas e Contextos

  • Tutoria do Curso ONLINE TUTORING.

  • Avaliação da Aprendizagem Online, orientado por Stella Porto.

  • E-moderating: the key to quality in online teaching and learning, orientado por Gilly Salmon & Francisco Gonzalez (Open University, UK), Barcelona.

  • Reingeniería de una sesión presencial a e-learning colaborativo, orientado por equipo de Consultadoría Mindspan de IBM Learning Services, España, Barcelona.

  • Collaborative Learning and Technology: Incorporating the Web as a Teaching Tool, orientado por Ise Henin e Laura Proctor (Victoria University), Freiburg.

  • Creating an European Forum for European Studies, EADTU - European Association of Distance Teaching Universities, coordenado por Hans-Peter Baumeister.

  • Workflow Management in Virtual Education, orientado por Roy Rada (Washington State University), Freiburg.

  • Teaching and Learning Online, Open University, orientado por Anthony Kaye & Robin Mason (Open University, UK).

  • Educational Uses of Hypermedia: From Design to the  Classroom, orientado por Dan Russell (Apple Computer) e George Landow (Brown University), Edimburgo.

  • Resourse-based Hypermedia for Education and Training, orientado por  Wendy Hall, Hugh Davis e Gerard Hutchings  (University of Southampton), Edimburgo.

  • Systematic Analysis and Design of Hypermedia  Applications, orientado por Franca Garzotto e Paolo Paolini, Edimburgo.

  • Information Retrieval and Hypertext, orientado por Peter Willett (University of Sheffield), Edimburgo.

  • Mind Mapping: A Powerful Cognitive Tool for Analyzing Content Acquiring Knowledge and Evaluating Learning, orientado por David H. Jonassen (Pennsylvania State University), Graz.

  • Teaching and Using Hypermedia in Education: The Process and the Product, orientado por Beth Troy (State University of New York), Graz.

 

Pessoas e Experiências


TOPO Biografia - Publicações - Início